czwartek, 30 marca 2017

TAQUITOS Z RUKOLĄ, GRUSZKĄ I SERKIEM APETINA


Taquitos czyli "rulony" z placków tortilli to super przekąska na imprezę, szybka opcja na kolację gdy znudziły Ci się kanapki, sałatki i jajecznice, a także ciekawa propozycja na drugie śniadanie. Te chrupiące ruloniki możemy podać
zarówno w wersji słonej jak i słodkiej. Ja dzisiaj postanowiłam połączyć oba te smaki i do przygotowania farszu wykorzystałam słodką konfiturę gruszkową z nutą imbiru i cytryny, ostrą rukolę i delikatny słony serek Apetina pesto i rukola, całość uzupełniłam prażonymi orzechami.

Składniki: (7 szt.)
- 7 małych totilli pszennych
- ok. 40 g masła
- 400 g gruszek
- 100 g cukru
- 2 cm kawałek imbiru
- 1 cytryna
- 1 serek Apetina pesto i rukola
- 7 łyżeczek posiekanych orzechów włoskich
- 40 g rukoli
- 120 g jogurtu naturalnego

Sposób przygotowania:
1. Konfitura gruszkowa: Gruszki myjemy i kroimy w kostkę, imbir trzemy na tarce. Do garnka dajemy gruszki, cukier, sok i skórkę z połowy cytryny oraz imbir, gotujemy ok 25 min.
2. Masło topimy. Orzechy prażymy na suchej patelni.
3. Przygotowujemy taquitos: w połowie placka torilli wzdłuż rozsmarowujemy łyżeczkę serka pesto i rukola, na wierzch układamy łyżkę gruszek (bez powstałego podczas gotowania soku), kolejno posypujemy łyżeczką orzechów i układamy garść rukoli. Zwijamy tortille w rulon. Brzeg tortilli smarujemy masłem aby lepiej się trzymały i nie rozwinęły podczas pieczenia. Po zwinięciu smarujemy taquitos ze wszystkich stron masłem. Pieczemy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia ok. 30 min. Podczas pieczenia kilka razy obracamy ruloniki tak aby z każdej strony równo się zarumieniły.
4. Sos: jogurt naturalny mieszamy z 2 łyżkami soku powstałego podczas gotowania konfitury gruszkowej oraz sokiem z połowy cytryny.
Smacznego!








Codziennie baw się smakiem!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz